Amerikában manapság mindenki függeillatú gyertyát és kasmír pulóvert vásárol, a pulcsi alá pedig a legújabb, 38 dolláros push-up melltartót húzza; a gyereknek azonban továbbra ia be kell érnie Barbe-val és a Tini Nindzsa Teknőcökkel. A New York Times felfedező akciója.
Amerikai elemzők szerint a vásárlók most a színes ruhákra buknak, valamint a híradástechnikai berendezésekre, mint például szuper vékony plazmatévé. A színőrület mellett a kasmír iránti rajongás is felütötte fejét, a kasmírpulóver minden másnál nagyobb divat most Amerikában. Az emberek szinte egymáson taposnak az Express áruházban, ahol már 59 dollárért kasmírpulcsihoz lehet jutni. A kasmírmizériára a sztárok is rátesznek egy lapáttal, mostanában ugyanis minden, magára valamit is adó hölgy kasmírpulóverben fényképezkedik.
Oprah Winfrey is ezt viseli decemberi magazinja címlapján, valamint a
Sex and the City Kim Catrell-je is bébi kék kasmír ruhában tündököl egy újság elején.
Aligátor-táska és róka-boleró
Az idei szezon eddigi legkelendőbb áruja egy 68 dolláros, halvány rózsa színű pulóver, mely a jóval drágább, angóra és kasmír pulóverekre kíván hasonlítani, egy valódi Donna Karan darab ugyanis 300 dollárnál kezdődik és 1000 dollárnál ér véget. Akinek az imitáció is elég, sietnie kell, mert a "hószínű" pulcsikészlet a boltok szerint már ki is fogyott.
Bár a kasmír most egyértelmű adu ász, a szakértők egyet értenek abban, hogy a karácsonyi vásár mindig hazárdjáték, nem lehet ugyanis pontosan kiszámítani, mire fáj éppen a vásárlók foga, az emberek legtöbbször "valami olyasmit" keresnek, és nem tudják pontosan, hogy mit. Hogy Lambertson Truex 5115 dolláros aligátor kézitáskája, vagy az 1500 dolláros róka-boleró a Bergdorf Goodman áruházban kelendő lett idén, az csak a szerencse műve.
Melltartó és viharkabát
Ugyancsak népszerűek az illatosított gyertyák, ezek átlagára 20 dollár. Ezen belül is leginkább a füge illatot viszik, ez akár 60 órán át is ég, tudósított a manhattani eladó.
A Burberry pink viharkabátja is jól fogy, 1095 dollárért. Bár a Burberry nem szolgáltat ki adatokat, azt büszkén elárulták, hogy az egy hónappal ezelőtt piacra dobott kabátokat azonnal elkapkodták, és a már második szállítmánynak is eladták a 92 százalékát. Legalább ugyan ennyire népszerű a GAP 39,50 dolláros, skótmintás sálja, amelyből a hálaadás előtti hetekben rekord mennyiséget adtak el. A női ruhadarabok közül a Victoria's Secret 38 dolláros push-up melltartója a legkeresettebb, ami azért különösen népszerű, mert tömés nélkül, pusztán a szabása révén nyomja fel, ami van. A cég szóvivője szerint a melltartóból is rekord mennyiséget adtak el.
Cristian Dior új, 1085 dolláros kézitáskájából is kifogytak a készletek decemberre. A fémkarikákkal díszített fekete bőr táskából most rendelik az újabb adagot, hogy karácsonyra ismét feltöltsék a boltokat, mondta Marla Sabo, a Dior vezetője. Az új, fekete magas sarkú papucscipőből, mely 335 dollárba kerül is eladták már a készlet 85 százalékát, büszkélkedtek tovább.
Louis Vuitton, feltűnő LV logóval díszített, gurulós bőröndje szintén az idei szezon nagy divatja. A gyártók szlogenjükben is hirdetik, hogy ez a termék abszolút uniszex, és különösen büszkék rá, hogy az első útitáska, amely repülőre is zökkenőmentesen felgurítható. A kerekes bőrönd ára 1300 dollár.
Akinek pedig semmi nem nyerte el tetszését, 400 000 dollárért robotokat vásárolhat ajándékba, rögtön kettőt, egy fiút, meg egy lányt. Bár Kellie Patrick, a robotokat értékesítő Neiman Marcus Direct szóvivője elmondta, ezidáig még egyetlen robotot sem sikerült eladniuk, de nem adják fel. Hiszen karácsony még messze van.