Az olasz divat dívája
Laura Biagiotti divat- és illatkreátor, akit az olasz luxusdivat nagyasszonyaként emlegetnek. Modelljeit a természetesség és a kényelem jellemzi, stílusa ugyanakkor nagyon nõies és kifinomultan elegáns. Kedveli a tiszta formákat és a lágy anyagokat. Nem a kifutókra tervez elsõsorban, hanem a mindennapokra. Kollekciói vonzzák a hölgyeket, mert nem a taszító extrémitásra törekszik. Biagiotti a fehér szín szerelmese, amely számára a tisztaságot szimbolizálja. Legkedvesebb anyaga a kasmír, mellyel olyannyira gyakran dolgozik, hogy a The New York Times elnevezte a „Kasmír Királynõjének”. Lépjünk be a kiránynõ palotájába, idõzzünk el múltjának és jelenének ragyogó termeiben!
Laura Biagiotti
Biagiotti 1943-ban született Rómában. Aktív részvétele a divatszakmában a hatvanas években kezdõdött el, amikor édesanyja nyomdokaiba lépett, aki maga is egy divatstúdiót vezetett. Saját kollekcióját 1972-ben mutatta be, melyben merészen alkalmazta az olasz kultúra sajátosságait. Idõközben számos kiegészítõ termékkel szélesítette ki palettáját: parfümjei mellett saját tervezésû ékszerekkel, órákkal, nõi táskákkal, cipõkkel, kendõkkel és nyakkendõkkel kápráztatta el vevõit, akik szíves örömest áldoztak arra, hogy minden – a ruhától kezdve a gyûrûig – Biagiotti legyen rajtuk. Férje, Gianni Cigna, teljes mértékben támogatta felesége törekvéseit. Közös nagy szenvedélyük a régészet volt. Restaurálták a Róma kapujánál fekvõ 16. századi Marco Simone kastélyt, mely egyben otthonukká és munkájuk fellegvárává vált. Dr. Cigna a Laura Biagiotti Group Spa elnökeként sikeresen nyitott olyan új piacok felé, mint Oroszország és Kína. 1988-ban Pekingben 30 kínai modell 125 ruhakölteményt vonultatott fel, mellyel Biagiotti lerótta tiszteletét az évszázados kínai alapanyagok, az értékes kasmír és a selyem elõtt. A nagy sikerre való tekintettel öt év múlva ugyanitt mutatta be újdonsült kollekcióit, melyet a kínai közönség a Marco Polo-díjjal jutalmazott meg. Az olasz textilipar követeként meghódította Ázsiát, mely tárt karokkal fogadta a messzirõl jött „királynõt”.
A moszkvai Kremlben a „Kelet és Nyugat találkozása” égisze alatt futó nagyszabású divatshow-jával Oroszországban is megvetette lábát. 1991-ben építtették meg kastélyuk mellett a Marco Simone Golf Clubot, mely egy 150 hektáros, magas szintû technikai felszereltséggel rendelkezõ létesítmény lett. A club nagy büszkeségére késõbb itt rendezték meg az „Italian Open”-t. Biagiotti nemcsak a sportot, hanem a kultúrát is támogatja rendszeresen, és aktív szerepet vállal annak megismertetésében. Az 1996-ban piacra dobott Sottovoce illatának bevételét felajánlotta a velencei La Fenice színház rekonstrukciójának támogatására. A Procter & Gamble-lel (õk gyártják Biagiotti parfümjeit) közösen helyreállították a Róma szívében fekvõ, Michelangelo nevéhez fûzõdõ Scala Cordonata del Campidogliot. Férjével együtt alapítványt hoztak létre a jelentõs kortárs mûvészek támogatására. Számos hazai és külföldi megbecsülésben volt része. Húszéves kiemelkedõ mûvészi teljesítményéért New York városa az Év Asszonya („Woman of the Year”) díjat adományozta Biagiottinak. Elnyerte a legrangosabb olasz közönségdíjat is, a Cavaliere del Lavorót (szó szerint a „munka lovagja”), melyet az Olasz Köztársaság elnökétõl vett át. Férje halála után lányuk, Lavinia Biagiotti Cigna, csatlakozott a családi vállalkozáshoz. Lavinia korábban apja nyomdokait követve a Római Egyetemen orvosnak tanult és politikai gazdaságtant hallgatott, miközben édesanyja mellett is dolgozott. Az õsök vére felizzott ereiben; folytatva a nagyanyai és anyai hagyományokat, Kairóban mutatkozott be elõször kollekcióival. Lavinia elsõ nemzetközi kilépése, Suzanne Mubarak first lady védnökségével, sikerrel zajlott le. Ennek talán Laura anyuka örült legjobban, hiszen mindenki elõtt világossá vált: a kis „hercegnõ” méltó alkotótársa lesz anyjának.
Lavinia Biagiotti Cigna
Ezután Laviniára bízta az új Biagiotti-kollekció marketingjének szervezését. 2002-ben jubileumot ünnepeltek: pont harminc évvel azelõtt állt elõször színpadra Biagiotti. Ez év elején jelent meg Lavinia kislányoknak szóló sorozata, majd márciusban új Laura- órák kerültek forgalomba. Hat nagyszabású kollekciót mutattak be idén, melyekben az anyagok óriási választékát és a kiegészítõ kellékek tömkelegét vonultatták fel a napszemüvegtõl a kézitáskáig a „Home Collection” részeként. Ma Laura Biagiotti lányával együtt részesül a közönség elismerésében.
***
Minden parfümje egyedi jelleggel bír, de közös jellemzõjük, hogy életerõt és életörömöt kívánnak sugallni és ezen értékek örök fontosságát hivatottak közvetíteni. Biagiotti illatait kivétel nélkül az italian romance, azaz az olasz romantika hatja át. Elsõ illata a Fiori Bianchi 1982-ben született, melyet 1988-ban a Roma követett, majd 1992-ben a Venezia. 1994-ben került piacra a Roma Uomo, a Laura és a Venezia Pastello. 1999-ben már lányával közösen mutatták be a Tempora Donnát és a Tempore Uomót. 2001-ben pedig a Laura Biagiotti Emotionnel rukkoltak ki.
Érzelmek magasiskolája
Az Emotion derûs, életörömöt hirdetõ illata a legújabb Biagiotti-kreáció. Az érzések bölcsõje a szív – ezért az Emotion romantikus üvege szívet formáz. A csomagolás színei éppúgy az életigenlés hordozói, mint maga az illat. A sárga melegsége, a rózsaszín gondtalansága és az arany simogató fénye lágyan öleli körbe a dobozt, az impresszionista festmények ecsetvonásait és a lélegzetelállító toscanai naplementék felejthetetlen színeit idézve.
Az Emotion virágillatok, gyümölcsös és fás aromák egyedülálló csokra. Fejjegyében a színpompás gyümölcskosár napsárga mangót és fekete ribiszkét kínál. Mellettük a gyapotvirág és a gyöngyvirág egy-egy szála ontja magából a tavaszra emlékeztetõ, légies illatot. Szívjegyének bársonyos lágyságát az egzotikus virágok dús aromája teremti meg. A fehér nílusi liliom, az írisz és az ylang-ylang hamisítatlan tengeri hangulattal ruházza fel az Emotiont. Az alapjegy fás-balzsamos jellege szantálfával és vetiverrel hímzett, leheletvékony pézsmaaroma-fátyollal teszi teljessé a virágok eleganciáját. Minden parfümkreátor álma az, hogy egy egyedi, semmihez sem hasonlítható, kaptafákat és déja-vu érzéseket nélkülözõ illatot alkosson. Az Emotionben ez az álom valóra vált! (50 ml: 11 290 Ft) |
Laura-aura
Laura nevû parfümje Biagiotti személyes kreációja és vallomása. „Lelkünk akárcsak egy tó, felszíne alatt rengeteg érzés és finomság rejlik. Illatom e tó esszenciája. Szerettem volna, ha visszaad egy olyan életérzést, melyet akkor tapasztalunk, amikor például egy tóparton sétálgatunk este. Amikor a víz nyugodt és csendes. Amikor elengedjük aggodalmainkat, és a tiszta tükrözõdés pillanatában megértünk dolgokat, sõt saját magunkat is, lelkünk apróbb rezdüléseit.”
A Laurát olyan hölgyeknek kreálta Laura, akik sikereiket és élményeiket elsõsorban nem a külsõ világban kívánják megélni, hanem saját kis környezetükben teremtik meg a nyugalmat és biztonságot. Biagiotti tudja, hogy mit jelent a külsõ csillogás és pompa, hiszen bejárta az egész világot. Talán nem véletlen, hogy mégis a belsõ szépségre és harmóniára hívja fel figyelmünket ebben, a tapasztalatait tömörítõ, illatkölteményében. Túlemancipált világunkban, ahol rohanó életmódunknak „köszönhetõen” alig van idõ arra, hogy átgondoljuk dolgainkat, a Laura egy kis jelzés, egy „megállj!”: legértékesebb és legrejtettebb kincsünk mégiscsak láthatatlan részünk, a lelkünk. A Laura egy kristálytiszta, friss, gyümölcsös-virágos illat. Elsõ benyomásként a görögdinnyét és az õszibarackot „ízlelhetjük” meg. Az illat zamatát a rózsa, a viola, a frézia, a fehér vízililiom és az írisz adják meg. Ezen könnyed összetevõk ellensúlyozásaként alapjegye mély, mely a sötétzöld páfrány, a szantálfa, a vanília és a vetiver eszenciáinak köszönhetõ. (50 ml: 11 290 Ft) |
Róma nagysága–miniben
A Roma átütõ sikernek bizonyult jellegzetes üvegével, az ókori Rómára emlékeztetõ, miniatürizált márványoszloppal. Biagiotti ezzel az illattal szeretett szülõföldje iránti tiszteletét kívánta kifejezni. Üvege a jellegzetes római dór oszlopot formázza meg. Az örök város különös atmoszféráját idézi fel, mely megtestesíti a romantikus életérzést. |
Biagiottinál a romantika nem egy múló románcot jelent, hanem erõteljes érzéseken alapuló, tartós kapcsolatot. Rómában született, férjével is itt élt. Mély kötõdés fûzi ehhez a méltán világhírû városhoz, ahol a múltban keletkezett épületmaradványok keverednek a modernségüket „fitogtató” plázákkal. Az illat ehhez idomulva egyszerre klasszikusan elegáns, mégis vadul modern. Beleszippantva, egy kedves, régi Audrey Hepburn-film, a Római vakáció képsorai jutnak eszünkbe. Amikor az álruhás hercegnõ nevetve végigjárja Róma nevezetességeit az újságíróval, Gregory Peckkel. Fejjegyében a fekete ribizli, a bergamott, a menta és a kardamon elegye található meg. A virágos szívjegy tartalmaz jázmint, gyöngyvirágot, rózsát és szegfût. Bázisjegye a balsamo (az antik Rómában is használták már ezt az enyhén orientális illatot), kombinálva a vaníliával, a pacsulival, a tölgymohával és a mirhával. (50 ml: 11 290 Ft). A Roma Uomo a kivételes ösztön és az életerõ illata, eleganciával és férfias erõvel kombinálva. Finomsága Róma évszázados hagyományából ered. Érdekes kompozíciója olyan, mintha egy mediterrán tájba lépnénk be. Az élmény a citrom erõs illatával kezdõdik, ezt követi a grapefruit kesernyés és az érett mandarin íze. Szívjegyét a bazsalikom és a zöld babér összhangja, valamint a muskátli és a tölgymoha földies karaktere teszi harmonikussá. Bázisjegyében a nemes cédrus, a szantálfa és a vanília keveredik az ámbrával. Biagiotti ezt az illatát „a férfi örök erejének” nevezte el. Minél nagyobb szellemi és érzelmi hatalma van egy férfinak, annál vonzóbb a személyisége. A jó külsõ csak másodlagos. Az igazi férfi jellemzõi: akaraterõ, kitartás, fantázia, empátia, kreativitás, életerõ és lelkesedés – vallja. (40 ml: 8590 Ft) | |