..::City glam::..
..::City glam::..
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Képek
 
Márkaismertetők
 
 
 
Tommy Hilfiger

A Tommy Hilfiger-sztori
Amerika illata

Tommy Hilfiger tervezései, világszerte kedvelt ruhái Amerika kreativitását és sokszínûségét testesítik meg. Kollekciói a klasszikus viselettõl a modernizált üzleti ruházatig stílusok sokaságát ötvözik. Ruhái és a piros, fehér, kék logó a hamisítatlan amerikai szellemiség és mentalitás jelképeivé váltak. Sikerének titka abban áll, hogy folyamatosan figyelemmel kíséri vevõi igényeit, tervezés közben is azt tartva szem elõtt. Kiváló minõségû, kényelmes és ésszerû árfekvésû ruhái által egy lojális vásárlói közönséget nyert meg magának. Természetes személyisége és megközelíthetõsége lelkes rajongókat szerzett számára is.

A divatvilág számtalan díjjal jutalmazta munkáit: a New York-i Parson School of Design 1998-ban Az Év Divattervezõjévé választotta, akárcsak a GQ magazin, mely Az Év Férfija díjat ítélte oda neki. 1995-ben az Amerikai Divattervezõk Egyesülete (CFDA) Az Év Férfidivat-tervezõjének választotta meg; ugyanabban az évben vette át a VH-1 zenecsatorna éves Fashion and Music Awards díjkiosztóján „A kifutótól az utcáig” elnevezésû díjat, mely annak a tervezõnek jár, akinek ruhái akár átalakítások nélkül is viselhetõk a mindennapokban. Többször elnyerte a parfümipar legnagyobb elismerését, a FiFi díjat. A negyvenkilenc éves tervezõ cége mára egy 400 millió dolláros birodalommá nõtte ki magát. Nyilatkozataiban rendszeresen utal életének legfõbb sikerére: feleségével, Susie-val és négy gyermekével Connecticutban élnek egy farmon, ahol a hétköznapok során a biztos és kiegyensúlyozott családi háttér adja meg számára a legnagyobb örömöt. Ritka és éles hang ez a divat világában, ahol egyre kevésbé találunk olyan hírességeket, akiknek életmódjuk nem az extrémitást és a szabadosságot propagálja, hanem követhetõ és vonzó utat mutat a hagyományos értékeket és erkölcsiséget választani kívánók számára. Tommy Hilfiger nagymértékû népszerûsége mind kollégáinak, mind vásárlóinak köreiben talán annak is köszönhetõ, hogy tehetsége és szerénysége mellett példás férj és családapa. 

Hilfiger a New York állambeli Elmira városban született egy kilencgyerekes család második sarjaként. Kiskereskedõi karrierje 1969-ben 150 dolláros összvagyonával kezdõdött, amikor öreg Volkswagenjével New Yorkba ment, hogy divatos farmernadrágokat vásároljon, melyek akkoriban elérhetetlenek voltak vidéki szülõvárosában. A vásárlók igényeinek megismerésétõl fûtött autodidakta tervezõ húsz nadrággal felfegyverkezve nyitotta meg elsõ boltját, a People’s Place-t, amely kedvenc vásárlóhelye lett az egyetemistáknak és a fiataloknak. Huszonhat éves korára már tíz hasonló jellegû üzletet nyitott New York-szerte. Elsõ boltja egyben tervezõstúdiója is volt, ahol meghallgatta vevõi óhajait, terveket készített, majd rábeszélte valamelyik nagyobb helyi gyártót, hogy elkészítse azokat. 1979-ben feleségével együtt Manhattanbe költözött, hogy divattervezõként még jobban kibontakozhasson. 1984-ben mutatta be elsõ klasszikus amerikai stílusú, sportos férfikollekcióját, melyben a huszonévesek, a nyugdíjhoz közeli konzervatívok, a divatrajongó tinédzserek, de még az eleganciát kedvelõk is találtak elégedettségükre szolgáló ruhadarabokat. A célközönségérõl kérdezõ újságíróknak ezt válaszolta: „Azt szeretném, ha az emberek kényelmesen, ugyanakkor egyedinek éreznék magukat. Ruháimat a jövõ divatjának és a klasszikus stílusnak a keveredése teszi érdekessé. Ez megvilágítja az emberek egyéniségét, és lehetõvé teszi számukra, hogy kiríjanak a tömegbõl”. 1992-ben megalakult a Tommy Hilfiger Corporation, mely 2001 õszén nyitotta meg elsõ márkaboltját Manhattan Soho negyedében. Hilfiger jelenleg nagyobb áruházakban, önálló és különleges üzletekben forgalmazza termékeit Észak-, Dél- és Közép-Amerikában, a Karib-szigeteken, Japánban, Délkelet-Ázsiában és Európában. Önálló üzletei vannak Londonban, Hongkongban, Tokióban, St. Tropez-ban, Mexikóban és a brazíliai Sao Paolóban. Hilfiger vállalatának tiszteletbeli elnökeként és vezetõ tervezõjeként garantálja, hogy a férfiak, nõk, gyermekek és az otthon számára készített, egyfajta életmódot megtestesítõ kollekciói a jövõben is a klasszikus ruhadarabok és a legújabb divat egyedülálló szintézisét képviseljék. A férfikollekciók sportruházatot, öltönyöket, kiegészítõket, sportszereket, illatokat, farmernadrágokat és a tervezõ jelképévé vált tommy férfi parfümöt foglalják magukba. A ruhák nõi megfelelõje iránti igény hívta életre a nõk számára tervezett sportruházat és a tommy girl parfüm bevezetését 1996-ban. A nõi kollekció azóta gyerekfarmerekkel, köpenyekkel, pizsamákkal, zoknikkal, napszemüvegekkel, cipõkkel és táskákkal bõvült. Nõi vonala is a férfidivatjára jellemzõ fiatalos szellemet idézi. Tommy Hilfiger kínálatát tovább szélesítik a fürdõ és testápoló termékek, a Color dekorkozmetikumok, a csecsemõk és kisgyermekek számára készült boyswear és girlswear elnevezésû kollekciók, valamint a lakáskiegészítõk, az órák, a bõrtermékek, az ékszerek, a harisnyák, az úszódresszek és a golffelszerelések gazdag választéka. 1999-ben mutatkozott be Tommy Hilfiger életmód, információs és szórakoztató internetes honlapja, a tommy.com. Hilfiger számos jótékonysági szervezet aktív tagja, a róla elnevezett alapítvány a fiatalok oktatását segíti elõ. Õ maga lelkes sportember, aki legszívesebben hajózással, búvárkodással, síeléssel és horgászással tölti szabadidejét. 

Elsõ illata, a tommy, 1995-ben jelent meg, mely öt kategóriában elnyerte a Parfüm Alapítvány FiFi díját. „Eredetileg egy férfiaknak szóló illatra gondoltam, de úgy tûnik, átlépjük a határt. Valószínûleg mindkét nem kedvelni fogja, éppúgy, ahogy sok nõ viseli is ruháimat. Azt hiszem, hogy az a legpontosabb kifejezés, hogy a tommy egyszerûen az igazi amerikai illat.” Kedvenceit, a grapefruit, a fodormenta, a kék fû, az áfonya, a víz sodorta fa, sõt még az almatorta illatát is belekeverte ebbe a forradalmian új kategóriát teremtõ kompozíciójába. A tommy Amerika sokszínûségét és Hilfiger természet iránti szeretetét tükrözi. Húzzuk fel tehát mi is bakancsainkat, és tegyünk egy túrát, na persze csak képzeletben! Fedezzük fel azokat az illatokat, hangokat és képeket, melyek annyira jellemzik az amerikai tájat… képzeljük el, amint a floridai grapefruitmezõkön sétálgatunk, vagy ahogy Cape Codban állunk egy áfonyaföldön. Vagy szívesebben lennénk egy New England-i vidéki házban, ahol megérezzük a frissen sütött, fahéjjal és szerecsendióval fûszerezett almatorta illatát?! Mehetünk nyugat felé is, ahol gyönyörködhetünk Texas sárga rózsáiban vagy a Sziklás-hegység kék fenyveseiben. Arizona sivatagában a saguaro kaktusz virágát megszagolva továbbutazhatunk Vermontba, a piros juharfák közt idõzve, és Wyoming nyárfáinak illatát magunkba szippantva érezhetjük a szabadság és a lehetõségek hazájának atmoszféráját. Mindezeket az élményeket és hangulatokat ötvözte Hilfiger a tommyban, hogy a fent említett összetevõk elegye még az ilyen távoli földrészek, mint a mi kis országunk lakóinak szívét is megdobbantsa, és képzeletünkbe idézzen egy óceánon túli világot (50 ml: 9500 Ft). 1997-ben mutatkozott be a tommy girl, melynek üvegét egy 19. századi amerikai gyógyszeresüveg inspirálta. Alja csiszolt, felfelé pedig keskenyedik. Formája rendkívül egyszerû, mégis nõies. A fényes kupak Hilfiger ruháinak gombjaira emlékeztet; dobozának belsejét a híres kék Oxford-csíkos minta borítja, mely annyira jellemzõen díszíti a Hilfiger-ruhák belsõ gallérjait is.

A tommy girl az amerikai táj vadvirágainak keveréke, mely új kategóriát teremtett a parfümalkotás területén: a pezsgõ virágillat kategóriáját. Összetevõiben a kamélia, az almafa és a feketeribizli virága gondoskodnak a frissítõ hatásról. Bázisjegyében a mandarin citrusos jellege keveredik össze a fodormenta és a zöld leveles növények ízével. A szulák, a viola, a sivatagi jázmin, a dakotai liliom, a Cherokee rózsa, a magnólia, a cédrus, a hanga és a szantálfa illatkeveréke lengi körül a kompozíciót magára fújó hölgyet. A tommy girl egy személyiség kifejezése, mely nõtípus a szépség, az értelem, a természetesség, a kifinomultság, az éleslátás és a nemeslelkûség karakterisztikus jegyeit hordozza magán (50 ml: 9500 Ft). E két sikerillat után piacra dobta a Freedom for her, a Freedom for him, a Tommy Hilfiger T, a Tommy Jeans, a Tommy girl jeans nevû illatokat. Legújabb kompozíciója a True Star névre keresztelt nõi parfüm, melynek arca a Grammy-díjas énekesnõ, színésznõ és producer, Beyoncé Knowles. Üvegének formája egy díjra, egy vékony gyõzelmi serlegre emlékeztet, melyet alul opálfény díszít. A True Start három fõ illatjegy alkotja: a tiszta, vizes illatok összessége, a zöldborsó virága, az orgona és a lonc elegye, valamint a krémes rizspuding, a kashir gabonapelyhek és a pirított búzamagvak érdekes összhangja (50 ml: 11 600 Ft). 




Egy jó tervezõ érti a vevõket

– Hogyan viseljenek parfümöt a férfiak?
– Módjával. Szerintem a férfiak ne viseljenek túl sok illatot. Pár csepp éppen eléggé hatásos.
– Ön szerint mitõl szép egy nõ?
– Ha egy nõ magabiztos, jól érzi magát a bõrében, és meggyõzõdése szerint él. A szépség fõként egy belsõ kisugárzás.
– Tudna mondani olyan tulajdonságokat, melyek egy embert segítenek abban, hogy szakmájában a csúcsra kerüljön?
– Önbizalom, karizmatikus személyiség, tehetség, munkabírás és reális életszemlélet.
– Ha nem divattervezõ lenne, mivel foglalkozna szívesen?
– A zeneiparban dolgoznék. A zene mindig is megihletett, a magánéletemben éppúgy, mint a munkámban. Olyan nekem, mint egy kreatív mozgatórugó. Fiatalkoromban minél színpadiasabbak és kirívóbbak voltak a mûvészek, annál jobban szerettem õket, mivel a zenéjük és az öltözködési stílusuk révén ismertem fel, hogy a divat az önkifejezés egyik eszköze. A zene az ihletem. Olyan részem, ami mindig is erõsen befolyásolni fogja a nevem által fémjelzett stílust.
– Miért fontos ennyire az Ön számára , hogy ruháit a zenével kapcsolja össze?
– Szerintem általánosságban fontos, hogy egy hullámhosszon legyünk a tömegkultúrával zenében, filmben, képzõmûvészetben és irodalomban egyaránt. Megihlet, ami éppen történik a tömegkultúrában. Szeretném, ha a ruháim modernek lennének, és a ma eseményeit tükröznék. Akkor jó szerintem egy tervezõ, ha nemcsak újszerû ruhákat kreál, hanem kapcsolatban áll a vásárlókkal, és érti, hogy milyen hatások érik õket, milyen befolyás alatt állnak nemcsak az öltözködés, hanem a teljes életstílus tekintetében is. Nem akarok elszakadni az emberektõl és egy irreális luxusvilágban élni. A mai napig is dolgozom, érintkezem a munkatársaimmal, beszélgetek velük.

(Részlet egy Tommy Hilfigerrel készített interjúból)


 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
 
 
 
 

Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!