..::City glam::..
..::City glam::..
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Képek
 
Márkaismertetők
 
 
 
Lacoste

A krokodil legendája

René Lacoste teniszcsillagként már ott tündökölt a sport ragyogó egén, mikor 1933-ban létrehozta a nevével fémjelzett márkát, mely szûnni nem akaró intenzitással azóta is a világ leghíresebb védjegyeinek egyike maradt. Sportágában, a teniszben, legendává vált, hiszen sorra nyerte mind a nemzetközi, mind a nagy ATP-tornákat. 
A márkát jellemzõ krokodil logó szintén a teniszhez kötõdik, ugyanis ezzel a becenévvel illették Lacoste-ot, óriási kitartása, sportszerûsége és temperamentuma miatt. Úgy küzdött a pályán, olyan hévvel-szenvedéllyel és odaadással, mint egy aligátor. Egyik jóbarátja – tisztelete jeléül – pompás krokodilt tervezett Lacoste sportblézerére. Azóta ki ne ismerné a kis zöld krokodilt, ahogy magabiztosan és méltóságteljesen sütkérezik egy-egy sportosan elegáns ingen, vagy cipõn, de akár egy extravagáns szemüveg oldalán, vagy parfümös üvegbe belemetszve?!

A Lacoste idõtlen, iránymutató divatvonala a kényelmet, a természetes eleganciát és a kifejezetten sportos életvitelt célozta meg hagyományos márkajegyként. Ruházati cikkei mellett a parfümök, a bõráruk, cipõk, övek, szemüvegek, órák és lakástextíliák óriási választékát kínálja. Egyike azoknak a divatcégeknek, amely céljául tûzte ki azt, hogy termékeivel egyfajta életfilozófiát és gondolkodásmódot is közvetítsen: hiteles élet, sportszerûség az emberi kapcsolatokban, ambiciózusság és korrektség a hivatásban. Ezekre a klasszikus értékekre alapul a Lacoste-szellemiség, mely magában hordoz egyfajta életstílust is.

 Járjunk könnyed, kényelmes, sportosan elegáns ruhákban és „úriemberhez méltóan” lavírozzunk az élet színpadán! Azaz, nem másokat eltaposva, vagy könyökölve jussunk elõnyökhöz, hanem fogjuk fel egy sportnak a körülöttünk zajló eseményekben való részvételünket; hol nálunk „van a labda”, hol másnál. Játszmáink végén pedig gratuláljunk jó szívvel a gyõztesnek (ha véletlenül nem is mi lennénk azok a szerencsések) – vallotta az alapító.

Számos találmányával hozzájárult a teniszsport fejlõdéséhez; többek között az õ nevéhez fûzõdik a labdaadogató edzõgép és a szilárd húrszerkezet kialakítása. Szintén az õ neve fémjelzi az ún. „Lacoste-póló”- ként emlegetett viselet létrehozását. Az 1920-as években ugyanis a férfiak kényelmetlen, hosszú ujjú ingben játszottak a pályán. Ezt váltotta fel Lacoste újszerû, kötszövött, ún. „petit pique” mintázatú anyagból készült, rövid ujjú pólóinge, mely légáteresztõ tulajdonsága révén sokkal kellemesebbé tette a játékot.

1933-ban André Gillier textilgyárossal közös céget alapítottak a teniszpályán kívül is nagy sikereket aratott pólók gyártására. Így jött létre a La Chemises Lacoste cég, mely mára a sportruházat nagy klasszikusává vált. Lacoste halála után fia, Bernard Lacoste vette át a cég irányítását és a ruházat mellett kibõvítette a termékskálát. A márkán belül három kategóriát alakítottak ki: a ’club’ kategóriába a modern eleganciát képviselõ termékek, a ’sportwear’, azaz a szabadidõs ruházathoz a lezser és kényelmes viseletek, a ’sport’ kategóriába pedig az aktív sportoláshoz tervezett funkcionális termékek tartoznak. Szponzorként évrõl évre támogatják a tenisz, a golf és a vitorlázás legkiválóbbjait. Arnaud Clément francia teniszezõ szavai találóan tükrözik a Lacoste szellemiségét: „Amikor Lacoste-ban játszom, tartozom magamnak azzal, hogy tiszta és becsületes legyek; hogy hûséges legyek ehhez a bizonyos stílushoz, hogy úriember legyek.”


Fair play

René Lacoste 1904-ben született Franciaországban. 14 évesen vette elõször kezébe az ütõt családi nyaralójukban. Ettõl kezdve a tenisz iránti szenvedélye egy életen át végigkísérte. Szülei – párizsi otthonukhoz közel – kibéreltek a kis René számára egy agyagos pályát, ahol kitartóan gyakorolhatta az ütögetést, a fonákokat és az irányítást. Elsõ versenyére Nagy Britanniában került sor 1919 nyarán, mely vereségével végzõdött – vagy inkább kezdõdött. Más fiatalember talán mérgesen a földhöz vágta volna ütõjét és „elegem van” kiáltásokkal elrohant volna; Lacoste inkább rákapcsolt és két évig kitartóan edzett tovább. Erõfeszítései meghozták a várva várt gyümölcsöt: 1921-ben a Párizsi Tenisz Klub pályáján megnyerte elsõ junior tornáját.

Késõbb Belgiumba utazott, ahol egy nemzetközi verseny gyõztese lett; 18 évesen már Franciaország bajnokaként ünnepelték. Mindezen sikerei után, 20 évesen úgy döntött, hogy teljesen a tenisznek szenteli életét. Háromszoros francia bajnok lett, Wimbledonban kétszer gyõzött; õ volt az elsõ francia, akinek sikerült megnyernie az Amerikai Bajnokságot. 1927-ben csapata fölényes gyõzelmével a Davis Kupa birtokosaként a francia tenisztörténelem lapjaira kitörölhetetlenül bevésõdött neve és nemzeti büszkeséggé vált. Idõközben megnõsült; felesége: Simone Thion de La Chaume kiváló golfjátékosként villogtatta meg tehetségét a sportág berkeiben. A tizenháromszoros francia bajnoknõ négy csemetével ajándékozta meg Lacostot. Catherine, Bernard, Michel és Francois vitték tovább a családi vállalkozást. Édesapjuk szellemi-erkölcsi-anyagi értékeit féltett kincsként õrzik a mai napig is. „Szeretném teljesen a családomnak szentelni az életemet. Ez a vágy és a cég sikerei mind arra indítottak, hogy felhagyjak a versenyszerû teniszezéssel.” – nyilatkozta 1930-ban, mikor végleg búcsút intett ütõjének. A becsületesség, a fegyelem, az egyenesség, a hûség nagyon nagy szerepet játszottak és játszanak a vállalat vezetésében és üzleti stratégiájában. Ezen tradicionális élet-tartópilléreket hagyta örökül René Lacoste utódaira, akik szerint kétségkívül ez a legbiztosabb garancia a folytonossághoz és a piacon folyó harcban a vezetõ szerep megõrzéséhez. A tisztességet és a korrektséget annyira fontosnak tartó Lacoste-nak megadatott, hogy egy hosszú és kreatív élet után 92 évesen „adja át stafétabotját” gyermekeinek. 

Elsõ illata 1968-ban jelent meg. Az Eau de Sport Lacoste férfiak számára készült piros illetve zöld változatban, mely diszkrét, nem hivalkodó, de felidézi azt a sportos világot, melyet a márka képvisel. 1991-ben piacra dobták a Landet, 1996-ban a Boostert, a Millenniumra pedig a Lacoste 2000-et. A fiatalabb generációnak szánták a Lacoste Juniort, a hölgyeket pedig a Lacoste for Woman-nel örvendeztették meg. 
Napszemüvegei közül leghíresebb a Lacoste 101. Százhúsz modelljük közül minden évben 30 újdonsággal rukkolnak ki. Kereteiket számos optikai cég átvette és szabadalmaztatta, mivel speciális áramvonalasságuk nagyban hozzájárul kényelmes hordhatóságukhoz. Táskáik bõrbõl, vászonból, nylonból készülnek. Designereik nemcsak a funkcionalitást tartják szem elõtt, hanem azt is, hogy viselõjük személyiségéhez harmonizáljon minden egyes darab. A szabadság és a könnyedebb dimenzió légköre hatja át formatervezéseiket. 

Cipõiket a komfort és dinamizmus jellemzi. A sportosságot Lacoste honosította meg a városi viseletben, hiszen hála az elegancia és a kényelem ötvözõdésének, az emberek a hétköznapokon is hordhattak végre sportcipõt! Lacoste bebizonyította, hogy a sportosság nem egyenlõ az otromba, minden kecsességet nélkülözõ viselettel.


Nyári ajánló

A ’club’ vonal legfrissebb illatkreációja a Lacoste Pour Femme. Dobozán a híres piké mintázat tér vissza, üvegének kupakján ott tátogatja száját az ezüstszürke krokodil. A hengeres kupakra rávésett ezüst-acél minta a klasszikus Lacoste pólóingeket örökíti meg fémes formában. Az illatnedû „bejárata” rendkívül letisztult és minimalista, mégis elegáns. Ehhez a kezdethez csakis egy ünnepélyes mozdulat illik, ahogy kifújjuk kézfejünkre a becses tartalmat. Valóban nem csalódunk! Már az elsõ benyomás nagyon kellemes, mely egzotikus és fûszeres. A szegfûbors – a feketebors, a szegfûszeg, a fahéj és a szerecsendió – érdekes elegyét öleli át a lila frézia selymessége. Húha! Haladjunk tovább, hiszen most jön csak az illat „sava-borsa”! A szívjegy domináns illata a Peruból származó heliotrop vanília-mandula íze. Illatörténeti „premier”-nek lehetünk tanúi, hiszen ezt a virágritkaságot elõször alkalmazzák a parfümalkotásban. Olivier Creps fantáziáját és „orrát” dicséri e valóban különlegessé sikeredett illatpompa. Creps földkörüli utazásai során szakmai továbbképzésben részesítette saját magát, hogy egzotikus növények, virágok és alkotórészek felfedezéseit hasznosítva valami igazán egyedit „keverjen ki” az újdonságokra nyitott hölgyek számára. „Végy” egy Ázsiában õshonos hibiszkuszvirágot, mely naponta nyitja és zárja szirmait! „Aprítsd bele” az iráni jázmint és a bolgár rózsát, majd „öntsd le” ámbrával. „Õrölj bele” egy kis cédrusfát és a Mysore vidékérõl származó szantálfából egy csipetnyit. Mindezeket „szórd meg” egy lehelletnyi tömjénnel és „kend” fel bõrödre. A végeredmény nem marad el: mintha mind az öt földrész zamata összegzõdne atmoszféránkban. A Lacoste Pour Femme egy pillanatra körberöpít minket kontinensünkön és szinte érezzük, hogy egy hatalmas és gyönyörû világ kis illatozó porszemei vagyunk. (50 ml: 11 490 Ft)

A Lacoste Pour Homme nem a fiatalos, üde citrusjellegû parfümök sorát gazdagítja, hanem az érettebb és kiforrottabb férfi elegánsan letisztult illata. A Claude Dir „ihlette” kompozíció emléket állít a Reunion szigetek és Jamaica vadregényes tájainak; az ott tapasztalt illatélmények hatására a Lacoste Pour Homme a férfiasság és a karakteresség bölcsõjében látta meg a napvilágot. Fejjegyében az olasz bergamot, a vörös grapefruit, a szilva és az alma alkotnak egy harmonikus egyveleget, világos tónust keverve az illatpalettába, így kiemelik a dinamikus, fûszeres és fás jegyeket. Szívjegye a boróka, a kardamon, a fûszerpaprika és a fahéj egzotikus koktélja. Alapjegye a rum, a szantálfa, a cédrusfa, a vanília, a tömjén és a modern pézsma keveréke, melyek által néha bevillan az illatba egy mély, sötétebb szúrósság. A Lacoste Pour Homme formaterve a fényes fém és az idõtálló üveg modern összhangját teremti meg. A Lacoste image-át nem is tudná más anyag jobban visszaadni, mint a legdrágább és leginkább jövõbe mutató modern fémek. A kupakon is és a dobozon is megjelenik az új ezüstszürke krokodil logó, mely szívesen sütteti csillogó, megújult bõrét a modern férfi fürdõszobájának lámpafényében. A híres apró domborminta itt is viszszaköszön, hasonlóan a nõi változathoz, utalva a nagy múltú, de mégis eleven márkára. (30 ml: 6690 Ft

 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
 
 
 
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!